dissabte, 14 de maig del 2011

L'article de divendres al Balears

Opinió | Sebastià Bennàssar

Compartimentar l’art

Sebastià Bennàssar | 13/05/2011 | Vistes: 75
Dimecres, la literatura va vèncer el futbol. El motiu fou la presentació del llibre de Javier Aparicio El desguace de la tradición, que acaba de publicar Càtedra i que és un dels millors llibres sobre literatura contemporània editats en els darrers temps. En el decurs de l'acte al Macba -el padrí fou Eduardo Mendoza-, Aparicio va dir que "en el món real la literatura, les arts plàstiques i la música van plegats de la mà; al món de la burocràcia i dels plans d'estudi, no". La frase és brutal per tot el que implica.

En el moment en què més feblesa presenten els estudis d'humanitats -els únics que poden ensenyar a pensar d'una manera diferent- la seva mateixa organització compartimentada els posa nous entrebancs. La burocràcia i la voluntat de racionalitzar l'art per explicar-lo són el que està acabant amb els estudis reglats d'humanitats. Sort en tenim, de llibres com aquest.

3 comentaris:

  1. Hola, estic preparant una ressenya d'Aigua bruta i he llegit l’excel•lent entrevista i ressenya que vas fer a Calamars a la catalana. T'he seguit la pista. Voldria saber si et fa res que pengi l'enllaç en la meva i de pas n'hi extregui un parell de ratlles.
    Si hi tens cap problema ja m’ho faràs saber. Gràcies.

    Fins aviat.

    ResponElimina
  2. Hola Tià,

    M'agradaria contactar amb tu perquè estic fent un treball sobre novel·la negra i m'estic llegint Pot semblar un accident.

    Em podries passar una adreça de contacte i t'explico millor la història?

    La meva és ivanmullor@gmail.com

    Salut

    ResponElimina